بين سال‌هاي 1992 تا 1994، عنوان سريع‌ترين خودروي جاده‌اي دنيا به جگوار XJ220 اختصاص داشت. اين محصول، به رکورد نهايت سرعت 340 کيلومتربرساعت رسيد و خبرساز شد. ابرخودروي مک‌لارن F1 با 370 کيلومتربرساعت رکورد XJ220 را شکست.


توليد محصولات جگوار در سال 20 به 0 هزار دستگاه در سال رسيد. اين آمار، قابل مقايسه با غول‌هاي خودروسازي دنيا نيست. به‌عنوان مثال، مرسدس بنز S کلاس به‌تنهايي، بيش از 500 هزار دستگاه در سال توليد دارد و نيمي از اين تعداد را به بازار چين مي‌فرستد. سود حاصل از فروش محصولات جگوار در بازار جهاني، براي مالکان هندي آن راضي‌کننده نيست و مذاکراتي در زمينه‌ي واگذاري تمام يا بخشي از سهام گروه جگوار لندرور وجود دارد.


تأسيس جگوار


در کمال تعجب، کارخانه‌اي که بعدها جگوار نام گرفت و خودروهاي اسپرت توليد کرد؛ سازنده‌ي اتاقک موتورسيکلت‌ بود. شرکت سوالو (Swallow) بين سال‌هاي 1922 تا 1930، مدل‌هاي 3 چرخ (Sidecar) با جايگاه ويژه‌ي سرنشين سوم عرضه مي‌کرد.


William Walmsley    William Lyonsبنيان‌گذاران شرکت سوالو؛ ويليام والمزلي (سمت راست) و ويليام ليونز (سمت چپ)


شرکت سوالو (Swallow Sidecar) توسط ويليام ليونز با همکاري ويليام والمزلي بنيان نهاده شد. ليونز که امروزه با لقب پدر جگوار شناخته مي‌شود، متولد سال 1901 در بلکپول انگلستان بود. او بعد از اتمام دبستان و دبيرستان، به استخدام يک شرکت فني مهندسي در منچستر درآمد. هنگامي که ليونز به سالگي رسيد، کار فني را رها کرد تا يک فروشنده‌ي ساده در زادگاه خود باشد.


ويليام والمزلي متولد 92، حدود 9 سال بزرگ‌تر از ليونز بود و حتي در جنگ جهاني اول (1914 تا 19) خدمت کرد. پدر والمزلي، تأمين‌کننده‌ي زغال‌سنگ براي کارگاه‌هاي کوچک بود. پس از مرگ پدر، وليامز به شهر بلکپول و خياباني در نزديکي محل زندگي ليونز تغيير مکان داد تا با استفاده از تجربه‌ي خود، وارد صنعت درشکه‌سازي (Coachbuilding) شود. بهار سال 1921، والمزلي طرحي دوکي‌شکل از يک نفربر قابل اتصال به موتورسيکلت ثبت کرد. آگهي فروش اين محصول به قيمت 28 پوند، مورد توجه ويليام ليونز 20 ساله قرار گرفت تا در نهايت، حدود يک سال بعد شرکت سوالو توسط ليونز و والمزلي افتتاح شود.


Swallow Sidecar


سوالو تا سال 1934 به ساخت اتاقک نفربر موتورسيکلت ادامه داد. علاوه‌بر اين نوع محصولات، ليونز در سال 1927 بدنه‌اي جديد براي خودروي آستين 7 طراحي کرد که مورد توجه بازار قرار گرفت. شرکت سوالو تا پيش از آغاز جنگ جهاني دوم در 1939، بدنه‌هاي متنوعي براي برندهاي مختلف، از جمله فيات ساخت.


Austin 7


موفقيت در ساخت بدنه، مشوق ليونز در توليد يک خودروي مستقل شد. اولين محصول در سال 1931، مجهز به پيشرانه‌ي 48 اسب‌بخار ساخت شرکت استاندارد موتور، قدرت چنداني نداشت اما به دليل استفاده از ظاهر زيبا و قيمت منطقي، با تيراژ 4200 دستگاه تا سال 1936 توليد شد. با تغيير نام شرکت سوالو به SS، از سال 1934 نام خودرو به SS1 تغيير يافت. نخستين خودروي تاريخ جگوار، همراه پيشرانه‌ي 70 اسب‌بخار به نهايت سرعت 120 کيلومتربرساعت رسيد که در زمان خود، رضايت‌بخش بود.


 



براي ثبت آگهي رايگان به سايت شهر 24 مراجعه کنيد.

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 1)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 2)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 3)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 4)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 5)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 6)

داستان برند جگوار؛ سمبل خودروهاي لوکس و اسپرت انگليسي (پارت 7)

سال ,ليونز ,شرکت ,سوالو ,جگوار ,ويليام ,در سال ,شرکت سوالو ,ويليام والمزلي ,ويليام ليونز ,ليونز در ,شرکت سوالو swallow

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رنگ زندگی 107433035 son of man مته کلا وطن من boxbaad تخفیف ویژه فقط برای امروز سایه های نور و.... وینامریت تدرویه 18070259